Az alábbiakban elolvashatja az ESET NOD32 magyarországi képviselőjének, a Sicontact Kft.-nek a hibás frissítésről kiadott levelét.
„A problémát két darab, hibát tartalmazó vírusdefiníciós adatbázis frissítés okozta, amely 2010.09.02-án 15 és 18 óra között volt volt elérhető frissítő szervereinken.
Az 5417-es és 5418-as vírusdefinícóra történő frissítés után a NOD32 kernel hibás újraindítási rutinja bizonyos esetekben a 80-as porton történő kommunikáció megszűnését, illetve a számítógép lefagyását okozta.
Érintett operációs rendszerek:
- Microsoft Windows 2000
- Microsoft Windows XP Professional SP2
- Microsoft Windows XP Professional SP3
- Microsoft Windows XP Professional 64 bit Edition
- Microsoft Windows Small Business Server 2003
- Microsoft Windows Server 2003
- Microsoft Windows Server 2008 R2
- Microsoft Windows 7
Az ESET javította a hibát, jelenleg már az 5419-es frissítés tölthető le a szerverekről, amely helyes kernel indító rutint tartalmaz. Amennyiben a számítógép már befrissült az 5419-es verzióra, annak újraindításával a kernel modul helyesen betöltődik, és a hiba megszűnik.
Amennyiben van olyan számítógép, amely még nem frissült, a következő fix lefuttatásával a hiba orvosolható: http://download.eset.com/special/eset_update_fix.exe
A fix törli a hibás adatbázisokat és újraindítja a kernel modult. A fix futtatása után kézi frissítés szükséges.
A fix futtatható az összes érintett operációs rendszeren.
A kernel újraindítására csak bizonyos modulfrissítések után van szükség. Az ilyen frissítésekre az ESET külön ellenőrző rutint vezet be a hasonló esetek elkerülésének érdekében.
A hibáért elnézést kérünk.
Üdvözlettel:
Odorics Máté
Sicontact Kft.”
Iratkozzon fel hírlevelükre, hogy az ilyen fontos tudnivalók mellett számítógépével kapcsolatos hasznos tanácsokkal is elláthassuk. Feliratkozás ITT